Ahad, 15 Mei 2011

Untukmu Yang Bergelar Muslimat...


Tazkirah: Untukmu Yang Bergelar Muslimat..

Wanita ibarat buah epal. Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran di tanah. Tapi epal yang tidak mampu dibeli itu berada di puncak. Susah dipetik, susah digapai. Kadang-kadang epal itu risau, kenapalah diriku belum dipetik? Lantas ia merendahkan martabatnya dan mengufurkan dirinya menyembah tanah. Sedangkan ia sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tinggi martabatnya. Hanya pemuda yang benar-benar luar biasa sahaja mampu. Jika tidak di dunia, InsyaALLAH di akhirat kelak.

Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian, bukan pada bentuk tubuhnya atau cara dia menggayakan rambutnya. Kecantikan itu terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.

Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih sayang memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan